اطلاعات جامع خودرو

هرچیزی را که می خواهید پیدا کنید ...

اطلاعات جامع خودرو

هرچیزی را که می خواهید پیدا کنید ...

مزدا۳

تا مدتی زانتیا در مرز قیمتی خود آقایی می کرد اما پس از مدت ها بالاخره مزدا این تلسم را شکست.

معرفی :

مزدا 3 خودرویی است که تا کنون 3 بار در لیست 10 خودروی برتر اروپا قرار گرفته و توانسته توجه عموم را هم از نظر قیمت و هم از کیفیت جلب کند همچنین سلاح قدرتمندی برای مزدا برای روبرویی با فولکس واگن ، تویوتا و جنرال موتورز به شمار می رود .. خودرویی خانوادگی ، قدرتمند و در عین حال بسیار زیبا و خوش قیمت در بین رقیبان .

استایل و پلت فرم بدنه ی مزدا بر اساس خودروی مفهومی MX-Sportif بنا شده ، این خودرو به صورت جدی در سال 2004 بین مردم مطرح شد و هم اکنون در سه مدل سدان ، صندوق دار و هاچ بک تولید می شود .

مزدا 2007 مدلی دوباره طراحی شده می باشد ، طراحی جلوپنجره مشبک ، بدنه ی مستحکم تر ، طراحی جدید سپر جلو ، مه شکن های مربعی شکل و همچنین LED های ترکیبی رنگ در قسمت عقب خودرو از جمله تحولات مدل 2007 مزدا 3 نسبت به مدل های قبلی می باشد . تودوزی داخلی این خودرو به رنگ طوسی تغییر یافته و کنسول راه راه از مدل های جدید طراحی داخلی مزدا 3 می باشد ، از نظر سیستم صوتی ، مزدا 3 با افزایش نیرو و استفاده از نیروی کمکی از یک نیروی 12 ولت ورودی بهره می برد .

از مزدا 3 در بهمن خودرو با نام زوم زوم نیز یاد می شود که در اروپا این اصطلاح را به خدمات پس از فروش تویوتا نسبت می دهند که نشانگر مشتری سالاری می باشد .

مشخصات فنی :

مزدا 3 از موتور LFX که یکی از موفق ترین موتور های آزمایش شده تولید مزدا می باشد بهره می برد ، این موتور 4 سیلندر است و حجمی معادل 1999 سی سی دارد (2.0 لیتر) ، حداکثر قدرت مزدا 3 ، 148 اسب بخار می باشد که در نوع خودش بی نظیره و در خودرو های کلاس 2000 سی سی یک پدیده به شمار می آد .

حداکثر گشتاور این خودرو 187 نیوتون ، معادل 4000rpm  می باشد ، مزدا 3 همونطور که از همه ی خودرو ها انتظار می ره سیستم سوخت رسانی انژکتوری داره و بنزین استاندارد برای مصرف در این خودرو بنزین بدون سرب با عدد اکتان 95 است ، همچنین این خودرو دارای باکی با ظرفیت 55 لیتر بنزین می باشد .

مزدا 3 از سیستم انتقال قدرت 4 سرعته اتوماتیک با کنترل الکترونیکی بهره می برد و نکته ی ویژه ای که در مورد سیستم انتقال قدرت این خودرو می شه متذکر شد انتخاب تعویض دنده دستی یا اتوماتیک توسط راننده است .

از نظر سیستم ترمز خودروی قدرتمندی به نظر نمی رسه چرا که تنها سیستم چشم گیر ترمز این خودرو ABS (ترمز ضد قفل) می باشد ، همچنین ترمز جلو ی مزدا 3 دیسکی خنک شونده و ترمز عقب دیسکی می باشد .

ضریب اطمینان و امنیت :

مزدا 3 از جمله خودرو های مطمئن و امن به شمار نمی رود و نتایج شرکت در تست های امنیت گواه بر این مدعاست ، این خودرو در تست ضربه به کناره ها و جلو ی خودرو با ماکزیمم سرعت (تست تصادف )

 Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) و همچنین در تست بین المللی

National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) نمره ی قابل توجهی کسب ننموده پس از نظر امنیت خودرو زیاد مطمئنی به نظر نمی رسه ، البته با توجه به شتاب و سرعت بالای خودرو .

امکانات رفاهی :

مزدا 3 نام خودروی خانوادگی را به یدک می کشد و به مقتضای این امر از امکانات رفاهی خاص یک خودروی خانوادگی و یا حتی بیش تر بهره می برد که ضامن رفاه و آسایش بیش تر دارندگان خودرو می باشد .

مشخصات عمومی و امکانات مزدا 3 :

1- فرمان الکترو-هیدرولیک* 2- 6 کیسه هوا (جلو ، جانب ، پرده ای)* 3- سیستم تهویه مطبوع کنترل اتوماتیک *4- شیشه بالابر برقی 4 درب* 5- نشانگر دمای داخل و بیرون * 6- مه شکن جلو عقب * 7- ساعت دیجیتال * 8- تنظیم ارتفاع صندلی راننده * 9- آینه جانبی برقی با گرم کن * 10- کیلومتر شمار اسپورت (سفیدرنگ) * 11- قفل مرکزی و ریموت * 12- فرمان قابل تنظیم 4 جهت * 13سوییچ با قابلیت جمع شوندگی * 14- کنترل سیستم پخش بر روی فرمان * 15- سیستم قفل دوبله * 16- چراغ های جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع

مشخصات تیپ های مزدا 3 :

مزدا 3 سدان در ایران متشکل از 3 تیپ می باشد که مشخصات این سه تیپ از نظر فنی با یکدیگر یکسان می باشد ولی از نظر برخی امکانات رفاهی با هم متفاوتند :

تیپ 1 : دسته دنده ی PVC ، فرمان پلی اورتان و رادیو پخش کاست و سی دی 

تیپ2 : دسته دنده چرمی ، فرمان با روکش چرمی ، رادیو پخش سی دی به همراه   CD CHANGER دارای گرم صندلی و سقف شیشه ای سانروف

تیپ3 : دسته دنده چرمی ، فرمان با روکش چرمی ، رادیو پخش سی دی به همراه   CD CHANGER دارای گرم صندلی و سقف شیشه ای سانروف ، برف اک کن اتوماتیک با حسگر باران ، سپر و جلو پنجره اسپورت ، چراغ جلو با قابلیت روشن ، خاموش اتوماتیک ، صندلی با روکش چرمی . 

  


 

 


 

 


 

 


 

 


 

 

اگر امکان دارد نظر اصلا فراموش نشود...

نظرات 2 + ارسال نظر
جواد شنبه 17 بهمن 1388 ساعت 04:41 ق.ظ

آقا ممنون بابت اطلاعاتی که میدید. سایتتون عالیه.

محسن سه‌شنبه 15 تیر 1389 ساعت 10:22 ق.ظ

اطلاعات درحدعالی بود

ممنون از لطف شما

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد